Redigere på DWG-fil

Home Forums NX CAD Redigere på DWG-fil

This topic contains 3 replies, has 2 voices, and was last updated by  Magnus Skogsfjord 6 months ago.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

raghn
    Participant

Hei, jeg har nettopp eksportert inn en dwg-fil som er en høydeprofil av en hoppbakke. Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre i NX for å få et fint bilde av hoppbakken. Det jeg spør om er om det går an å gjøre om høydeprofilen som består av mange splines til en 3D-modell på en ikke så altfor komplisert måte?

• This topic was modified 6 months ago by  raghn.

Hei!

Trenger litt mer kjøtt på beinet før jeg kan svare med sikkerhet. Men det er mulig du kan få det til vha Reverse Engineering kommandoen “Fit Surface”. Det er imidlertid mulig du blir nødt til å konstruere en del datum punkter for å få i land geometrien, og det kan muligens lages ved hjelp av “Point Set”. Det er litt avhengig av kompleksiteten og mengden splines du har, men jeg tror det skal være mulig.

Ved å bruke “Point Set” lager du rett og slett en punktsky fra kurvene du har tilgjengelig, og “Fit Surface” kan lage flater av punktskyer.

raghn
    Participant

Har fått gjort om splinesene til poles ved å bruke point set, men når jeg bruker fit surface på disse punktene kommer det bare opp error og unable to fit surface. Usikker på hva som er galt. Skulle vist deg et bilde, men skjønte ikke hvordan jeg fikk et bilde inn på dette forumet.

Er det sensitiv data? Eller kan du sende meg filene så jeg kan ta en titt?

magnus.skogsfjordATzenith.no

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

You must be logged in to reply to this topic.